سابلیمیشن چیست؟

و چه کاربردهایی دارد؟

چاپ سابلیمیشن که به تصعید رنگ معروف است، یکی از محبوب ترین روش های چاپ دیجیتال است.

در این روش رنگ پرینت شده از روی کاغذ به روی اجسام مانند پارچه ،کاشی ، لیوان و … می باشد که این انتقال با استفاده از فشار و گرما، بسته به متریال با دمای  (بین 180  تا 300 درجه) است، با تغییر ذرات جامد جوهر به حالت گازی انجام می شود.

این یک روش آسان و مقرون به صرفه برای شخصی سازی محصولات است که توسط شرکت ها و افراد برای چاپ های مربوط به پوشاک، اجسام سخت و… استفاده می شود.

بدون شک چاپ سابلیمیشن در زمینه چاپ روی اجسام اگر بهترین نباشد ، جزو بهترین ها در عرصه چاپ روی اجسام است.

این یک روش محبوب و رایج چاپ دیجیتال پارچه است که با هدف انتقال طرح از کاغذ به روی پارچه که می تواند لباس، کوسن ،پرده، شال و روسری یا پارچه های تزئینی یا روتختی و رومبیلی و…  باشد.

کاربرد بسیار ساده در این روش که طرح مورد دلخواه  در کامپیوتر طراحی می شود از طریق پرینتر یا پلاتر به روی کاغذ پرینت گرفته می شود و در مرحله بعد که طرح ها روی کاغذ چاپ شدندن،  توسط دستگاه های پرس حرارتی به روی انواع محصولات همچون لیوان ،بشقاب، کاشی، پازل و …با کیفیت بسیار بالا منتقل می شود ، این چاپ با کیفیت دلیل محبوبیت روز افزون این روش می‌باشد.

چاپ سابلیمیشن روشی مقرون به صرفه است که نمونه ای پیشرفته و جذاب از مدرن ترین روش های چاپ دیجیتال است، از این روش چاپ می توان بر روی سطوح مختلف با جنس های متنوع ، تصاویر دلخواه را چاپ نمود. در واقع این یک فرآیند چاپ با تکنولوژی بالا است که بیشتر برای پوشاک بر اساس تقاضا استفاده می شود.

نحوه کار چاپ سابلیمیشن

زمانی که جوهر تصعید گرم می شود، از حالت جامد به گازی تبدیل می شود و خود را در پارچه پلی استر قرار می دهد، و  وقتی خنک می شود ، دوباره به  حالت جامد باز می گردد و به یک قسمت دائمی از پارچه تبدیل می شود؛ این بدان معنی است که طرح منتقل شده شما هیچ لایه اضافی روی پارچه ایجاد  نمی کند و در واقع بخشی جدانشدنی از پارچه می شود و هیچ تفاوتی در بین تصویر چاپ شده و بقیه پارچه وجود ندارد، همچنین تصویر انتقالی  فوق العاده با دوام است و در شرایط عادی ، تصاویر تولید شده شما به اندازه خود محصول دوام می آورند.

به عبارتی طرح شما به طور کامل به خورد پارچه میرود و در هنگام  شستو شو هیچ نگرانی نباید داشته باشد زیرا این طرح جزوی از پارچه است و تا مدت های طولانی بر روی محصول باقی میماند.

همانطور که گفته شد سابلیمیشن نه تنها روی پارچه های پلی استر کاربرد دارد، بلکه در طیف گسترده ای از سطوح سخت با پوشش پلی استر نیز به  می رود.  با این روش دنیای کاملاً جدیدی از وسایل را می توانید شخصی سازی کنید مانند:  کاشی،ام دی اف ، لیوان ، پازل و …

برای پیاده سازی تصاویر دلخواه بر روی اجسام، در آغاز طرح مورد نظر را با پرینتری که مخصوص سابلیمیشن است بر روی کاغذ مخصوص سابلیمیشن چاپ می کنیم، در ادامه کاغذ را روی جسم مورد نظر چسبانده و با دستگاه پرس حرارتی پرس می کنیم. در طی حراراتی که وارد می شود جوهر تصعید به جسم انتقال می‌یابد.

برای راه اندازی کسب و کار در زمینه سابلیمیشن به چه دستگاه هایی نیاز است؟

1.پرینتر سابلیمیشن

برای اینکه طرح شما روی کالایی که میخواهید چاپ شود، ابتدا باید این طرح توسط دستگاه پرینتر سابلیمیشن بر روی کاغذ چاپ شود و سپس این کاغذ های طرح دار هستند که با دمای بالا به روی جسم چاپ میشود. 
پس در اولین قدم نیاز به یک پرینتر سابلیمیشن میباشد که با کامپیوتری که به آن وصل است ، طرح های شما را مدیریت کرده وعمل اصلی چاپ و پرینتر را انجام میدهد.
برای دیدن از دستگاه های پرینتر فتوبهمن به روی نوشته نارنجی رنگ کلیک کنید.
images_printer_epson-l1800-subli

2.جوهر سابلیمیشن

جوهرهای سابلیمیشن را می توان در انواع پرینتر های جوهر افشان اپسون مورد استفاده قرار داد که ببیشتر  به طور اختصاصی مخصوص این نوع چاپ هستند و این  به دلیل حالت تصعیدی آن است و هرگز نمی توان جوهرهای معمولی را جایگزین جوهر سابلیمیشن کرد.

برای خیلی از دوستان این سوال پیش می آید که چرا در پرینتر های کنونی، یا اچ پی نمی توان استفاده کرد که باید گفت به علت نوع هد این نوع پرینتر ها است چون جوهر سابلیمیشن جوهر حرارتی است و از آنجا که گفتیم از حال مایع با گرم شدن به حالت جامد تبدیل می شود و از آنجا که پرینترهای معمولی یا  اچ پی هد آنها حرارتی است با پرینت گرفتن رنگ هد آنها خشک شده و دیگر نمی توان استفاده کرد.

جوهر سابلیمیشن

3.کاغذ مخصوص سابلیمیشن

کاغذ مخصوص سابلیمیشن تفاوت زیادی با کاغذ های معمولی دارند. این کاغذ ها با مواد و جنسی که دارند باعث میشوند جوهر به خوب روی ان ها بنشیند و در نهایت به خوبی انتقال را به روی محصول انجام دهند. کیفیت کاغذ رول سابلیمیشن یا کاغذ ترانسفر که برای انتقال جوهر بر روی جسم  مورد نظر استفاده می شود،  تاثیر به سزایی در کیفیت چاپ دارد.
در صورت داشتن کیفیت بالا، این کاغذها قادرند تا حجم بسیار زیادی  از جوهر را به جسم منتقل کنند که حکایت از وضوح بالای تصویر خواهد داشت.

کاغذ های سابلیمیشن نیز دارای تنوع هستن و گرماژ و  اندازه های مختلفی دارند که شما میتوانید بر روی نوشته نارنجی رنگ کلیک کرده و وارد صفح کاغذ های سابلیمیشن فتوبهمن شوید.

کاغذ سابلیمیشن،کاغذ رول سابلیمیشن،فروش کاغذ رول سابلیمیشن

4.دستگاه چاپ سابلیمیشن (پرس حرارتی)

بعد از اینکه طرح به روی کاغذ شما  چاپ شد ، حالا شما به دستگاهی نیاز دارید که حرارت بالایی داشته باشد و جوهر بر روی کاغذ را به محصولات انتقال دهند. دستگاه پرس حرارتی دقیقا این کار را انجام میدهد. این دستگاه با حرارتی بالایی که دارد به صورت یکسان حرارت را پخش کرده و باعث چاپ میگردد.

دستگاهه پرس حرارتی مدل های زیادی دارد که اگر تعدادی را برای شما مثال میزنیم:

جهت دیدن از تمامی پرس های حرارتی فتوبهمن بر روی نوشته زیر کلیک کنید.

تمامی پرس های حرارتی فتوبهمن

پرس-های-حرارتی1

5.چسب نسوز

برای ثابت نگه داشتن کاغذ روی جسم به چسب نسوز نیاز است، تا در حین پرس کاغذ ثابت بماند، زیرا در صورت عدم ثبات کاغذ تصویر چاپی کیفیت مطلوبی نخواهد داشت.

چسب نسوز سبز

6.مواد خام سابلیمیشن

مواد خام سابلیمیشن، یکی از ضروری ترین و مهم ترین ها در این نوع چاپ است. کیفیت این مواد خام تاثیر مستقیم بر وضوح و کیفیت چاپ نهایی دارد.

شرکت فتوبهمن به عنوان یکی از تامیین کننده های اصلی مواد خام سابلیمیشن در ایران است که با داشتن امکاناتی همچون تولیدی تیشرت و کارگاه کوتینگ توانسته درصد زیادی از محصولات خام سابلیمیشن در ایران را تامیین و به مشتریان خود ارائه نماید .

پرس-های-حرارتی1

واحد سفارشات:

شما می‌توانید برای ثبت سفارش از شرکت فتوبهمن با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

کارشناس کاغذ و جوهر سابلیمیشن:

شماره شرکت📠: 91304646-021 داخلی 212

شماره تماس📱: 09906010086

کارشناس فروش دستگاه کلندر، پلاتر، DTF و UV DTF:

شماره شرکت📠: 91304646-021 داخلی 222

شماره تماس📱: 09335556636

کارشناس فروش دستگاه پرس حرارتی و پرینتر‌های اپسون:

شماره شرکت📠: 91304646-021 داخلی 202،203

شماره تماس📱: 09101465165

کارشناس فروش مواد خام سابلیمیشن:

شماره شرکت📠: 91304646-021 داخلی 205،206،207 

شماره تماس📱:09023003201

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *