کلندر چاپ پارچه نسل سوم:

دستگاه کلندر انتقال دهنده رنگ از روی کاغذ به روی پارچه میباشد. این کار توسط نمد ایجاد فشار می کند و سیلندر گرما ایجاد می کند انجام می شود و کاغذ سابلیمیشن و پارچه به ورودی دستگاه انتقال می‌یابد. نمد پارچه و کاغذ را به دور سیلندر می‌چرخاند و فشاری که نمد وارد می کند و گرما باعث انتقال رنگ سابلیمیشن به روی پارچه می‌شود و فرایند چاپ پارچه شکل می‌گیرد.

دستگاه کلندر در عرض های ۱۲۰ ، ۱۷۰ ، ۱۸۰ ،۲۲۰ ، ۲۵۰ و ۳۳۰ بنا به نیاز مشتری تولید می‌شود. همچنین با قطر سیلندر های  ۲۵ ، ۳۳ ، ۴۲ ، ۶۰ ، ۸۰ ، ۱۰۰ تولید می‌شود. هر چه قطر سیلندر بیشتر باشد سرعت چاپ پارچه بالاتر می‌رود. داخل سیلندر روغن می‌باشد که توسط المنت هایی که در دور سیلندر می‌باشند داغ می‌شود. همچنین سیلندرها در انواع تک جداره (نیمه روغن) و دوجداره (فول روغن) تولید می شوند.

عملکرد هر کدام از این سیلندر ها چه می باشد؟ سیلندر یا درام نیمه روغن زمان بیشتری برای داغ شدن میبرد و روغن داخل سیلندر به میزان نصف میباشد. روغن بر اثر حرارت حجم آن بیشتر میشود که بعد از داغ شدن به صورت کامل و یا نیم پر داخل سیلندر را در بر میگیرد. که دانستن این نکته برای خریداران کلندر هائز اهمیت است. دستگاه های نیمه روغن چون داخل آنها فضای خالی برای تولید گاز روغن وجود دارد دستگاه ایمنی نیستند. مگر اینکه در خروجی سیلندر سیستم گاز گیر نصب شده باشد. قیمت سیلندر تک جداره نسبت به دیگر سیلندرها کمتر میباشد و در دستگاه چینی بسیار مورد استفاده قرار میگیرد. دوستانی که قصد خرید دستگاه تک جداره را دارند بسیار دقت کنند که دارای سیستم گاز گیر باشد چون گاز داخل سیلندر اگر خارج نشود باعث منفجر شدن سیلندر می‌شود.

دستگاه چاپ روسری

سیلندر (درام) دو جداره:

سیلندر دو جداره دارای دو قسمت میباشد که دو لوله داخل هم می‌باشد. المنت‌ها جداره داخلی را داغ می‌کنند و روغن کل سیلندر را فرا می‌گیرد. سرعت داغ شدن سیلندر دو جداره  بیشتر می‌باشد و سیلندر بین 40 دقیقه تا 1 ساعت زمان داغ شدن آن می‌باشد.

سیلندر تک جداره فول روغن:

روغن در این نوع سیلندر کامل می‌باشد و بعد داغ شدن روغن و افزایش حجم روغن، روغن به مخزن خارجی منتقل می‌شود. سیلندر دو جداره فول روغن:

هر دو جداره سیلندر دارای روغن میباشد و در زمانی که سیلندر گرم شده و روغن داخل سیلندر بیشتر شد روغن به مخزن بیرونی انتقال می‌یابد. که در این مخزن دیگر گازی به جا نمی‌ماند  چون در مسیر خروج روغن به بیرون، گاز روغن گرفته می‌شود.

چرا داخل سیلندر دستگاه های کلندر از روغن استفاده می شود:

سیستم گرم کردن دستگاه کلندر توسط المنت انجام میگیرد و تعداد المنت ها در قطر سیلندر افزایش پیدا می‌کنند. اگر المنت به تنهایی استفاده شود باید مدام روشن باشد و هزینه برق بالای خواهد داشت و برای همین از روغن استفاده می‌کنند. روغن گرما را زمان بیشتری می‌تواند نگه دارد و گرمای یکنواختی به سیلندر می‌رساند و همچنین دفعات روشن شدن المنت ها را  کمتر می‌کند.

نمد در دستگاه کلندر چه کاری انجام می‌دهد؟ نمد ایجاد کننده فشار به روی کاغذ و پارچه می‌باشد.

که با فشاری که به روی سیلندر ایجاد میشود رنگ روی پارچه انتقال میابد. سری جدید دستگاه های کلندر چاپ پارچه و امکانات این دستگاه:

دستگاه در دو عرض و قطر سیلندر موجود می‌باشد. عرض دستگاه با سیلندر قطر ۴۲ ، ۱۷۰ میباشد و با سیلندر قطر ۶۰ عرض ۲۸۰ می‌باشد. سیستم سیلندر دستگاه دوجداره فول روغن می‌باشد.

در این دستگاه روغن بعد از داغ شدن به مخزن خارجی منتقل میشود که در این دستگاه مخزن به جای بیرون بودن از دستگاه در داخل آن قرار دارد و همچنین در این دستگاه قسمتی قرار دارد که میزان قلضت روغن را حفظ میکند و همچنین گاز داخل سیلندر را خارج میکند. نمد استفاده شده بر روی این دستگاه نومکس ایتالیا می‌باشد که درصد پلیستر کمتری دارد و رنگ را به خود جذب نمی‌کند و همچنین نرمی که دارد مانع از حرکت نمد به سمتین می‌شود و همچنین ترانسفری یک دست و بدون مشکل را خواهد داشت.سیستم برق دستگاه بر روی درب دستگاه می‌باشد.

دستگاه چاپ روسری

در این دستگاه سیستم برق برای امنیت بیشتر و دور بودن از گرمای سیلندر بر روی درب دستگاه قرار دارد.

این سیستم بیشتر بر روی دستگاه های ترک و یا ایتالیایی بود که بنا به سفارش شرکت پی بی چاپ برای امنیت بیشتر بر روی درب دستگاه قرار داده شده است.

بیشتر دستگاه های چینی سیستم برقشان بر روی بدنه می‌باشد. که گرمای سیلندر سیستم برق را دچار اختلال می کند و دفعات روشن بودن المنت را بیشتر می کند. همچنین اختلاف دما در حین چاپ پارچه بیشتر میشود.

بطوری که در زمان شروع به کار دما ۲۰۰ درجه میباشد ولی در هین کار و وسط کار گرما تا ۱۸۰ کاهش پیدا میکند که چاپی که شما در ابتدای کار می بینید با وسط کار اختلاف دارد. در این سیستم که تجهیزات برقی بر روی بدنه قرار دارد تعدادی فن هم آن قسمت را خنک نگاه میدارند تا خللی در عملکرد سیستم برق بوجود نیاید. تجهیزات برقی به کار برده شده بر روی این دستگاه، آلمانی می باشند که به مراتب عملکرد بسیار بالاتری از تجهیزات چینی دارند.

بر روی این دستگاه سیستم بازی گیر نمد بصورت اتومات وجود دارد. در صورتی که نمد به سمتی بازی کرد سیستم به صورت اتومات بازی نم را می‌گیرد. این کار مانع از به هم ریختن پود پارچه و کشیدگی پارچه  به طرفین می‌شود. که این کار در موارد در چاپ روسری بسیار مهم است که پود پارچه به هم نخورد.

چاپ پارچه

همانطور که گفته شد اگر نمد در دستگاه بازی داشته باشد باعث برهم ریختن پود پارچه می‌شود. در برخی از دستگاه های چینی برای جلوگیری از بازی نمد این قسمت را بصورت دستی انجام می‌دهند که در هین کار دشواری‌هایی را به همراه خواهد داشت.

ولی در سری جدید دستگاه ها به صورت اتومات این کار انجام میگیرد و نیازی به دخالت دست نیست. نمد یکی از اجزای بسیار مهم در دستگاه کلندر میباشد. برای مراقبت از نمد زمانی که سیلندردستگاه داغ است بنا به هر دلیلی برق برود نمد را میتوان بصورت دستی بصورت کامل از روی سیلندر جدا کرد. که حرارت سیلندر باعث سوختن و آسیب رسیدن به نمد نشود.میز کاردستگاه به طول ۲ متر میباشد. قطعاتی که بر روی میز کار قرار دارد به شرح زیر می باشد:

قسمت رول پارچه باز کن بر روی میز کار قرار دارد. بیشتر دستگاه‌ها برای باز کردن رول پارچه میله ای را قرار داده‌اند که به داخل پارچه می‌رود. ولی برخی از پارچه‌ها، مقوای وسط مناسبی ندارند که میله داخل آن قرار بگیرد. برای همین منظور سیستم باز کردن سبدی بر روی این دستگاه قرار داده شده است.

که با قرار دادن پارچه داخل سبد پارچه در یک مسیر به حرکت خود ادامه میدهد. کاغذی که بعد از چاپ بر روی میله بادی جمع میشود در هنگام خروج در قسمت جدیدی که روی دستگاه قرار داده شده قرار میدهیم و به خارج از دستگاه هدایت میکنیم.۱: صفحه نمایش ال سی دی دستگاه.

۲:تنظیم میزان فشار کاغذ پشتیبان.

۳:سیلندر یا درام دستگاه.

۴:نمد ایجاد کننده فشار به روی کاغذ و پارچه.

۵: کاموایر خارج کننده کار چاپ شده به بیرون دستگاه.

۶:تنظیم کننده میزان فشار پرس دستگاه.

۷:تهویه هوا برای خارج کردن دود های خروجی از چاپ.

۸: مخزن روغن بیرونی.

۹:تصویه کننده روغن و خروج گاز تولید شده داخل سیلندر.

۱۰: توسط این پیچ در صورت رفتن برق نمد را بصورت دستی از روی سیلندر جدا میکنند.

۱۱:سیستم بازی گیر اتومات نمد.

۱۲: لوله بادی برای جمع کردن کاغذ ضایعات پشتیبان.

خرید دستگاه کلندر نسل سوم

جهت مشاوره و خرید دستگاه کلندر نسل سوم می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

شماره تماس :

داخلی: 222

شماره شرکت: 91304646-021

شماره تماس: 09335556636

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *