دستگاه کلندر نسل 5

در این مقاله به طور کامل کلندر نسل پنج شرکت فتوبهمن که یکی از بروزترین کلندرهای چینی که با طراحی شرکت فتوبهمن کاملا سفارشی سازی شده است  را توضیح میدهیم.

کلندر چیست؟

دستگاه کلندر یک دستگاه انتقال‌دهنده حرارت می‌باشد که عمده کار آن با ایجاد فشار نمد و حرارت سیلندر باعث انتقال رنگ به روی پارچه می‌شود.

روش کار دستگاه کلندر به این صورت است که کلندر دارای سیلندر غلتکی حاوی روغن می‌باشد و المنت‌ها باعث داغ شدن روغن و انتقال حرارت یکنواخت سیلندر می‌شوند.

نمد وظیفه ایجاد فشار را انجام را دارد و به دور سیلندر می‌چرخد .حرارت سیلندر و فشار نمد باعث تعمیر و انتقال رنگ از روی کاغذ به روی پارچه می‌شود.

و حالا برای اینکه با کلندر بیشتر آشنا بشوید به کلندر نسل ۵ می‌پردازیم و با بخش های مختلف و تفاوت‌های آن با دستگاه های دیگر و یا با دستگاه‌های ترک بیشتر آشنا می‌شویم.

امکانات جدید دستگاه کلندر نسل 5

بخش‌های مختلفی در سری جدید کلندر های نسل 5 افزوده شده ، که بیشتر بخش های آن الهام گرفته از کلندر های ترک و ایتالیایی هستند .

در اینجا به بخش‌هایی از امکانات کلندر نسل 5 اشاره خواهیم داشت.

  1. در قسمت جلوی میز، بخش باز کردن چروک پارچه که به صورت اتومات صورت می‌گیرد افزوده شده است. که قسمت چروک پارچه و یا باد شدن شفت بادی را بصورت اتومات انجام می‌دهد که تمام این کارها در کلندرهای نسل 4 و قبل از آن بصورت دستی انجام می‌شد.
  2. بر روی میز کار نوار غلتکی (کاموایر) وجود دارد که کار این قسمت هدایت صحیح پارچه و کاغذ را بصورت همزمان به داخل کلندر به عهده دارد. این قسمت جهت تصعید بهتر قرار داده شده که این مورد نیز در کلندر های قبلی وجود نداشت.

  3. جهت ایمنی بیشتر در این سری از دستگاه بند یا طناب اضطراری استفاده شده است تا در زمانی که دستگاه دچار مشکل میشود و یا پارچه به اشتباه وارد کلندر می‌شود به ساده ترین روش ممکن به قسمت اضطراری دسترسی داشته باشیم تا بتوانیم ، جهت چرخش سیلندر را برعکس کنیم، که این مورد در دستگاه‌های ترک نیز موجود میباشد.
  4.  قسمت باز کردن کاغذ پشتیبان از پشت دستگاه به قسمت جلو آمده است تا کنترل و لود‌کردن کاغذ پشت کار برای اپراتور راحت تر و آسان تر باشد ، این مورد نیز مشابه با دستگاه‌های ترک می‌باشد.
  5.  دستگاه کلندر نسل 5 دارای دو فَن مکنده قوی در طرفین می‌باشد که دود حاصل از چاپ پارچه را به بیرون از کارگاه هدایت می‌کند تا تهویه یک نواخت و کاملی جهت خروج دود حاصل از چاپ دستگاه داشته باشیم.
  6. استفاده از قطعات برقی برند اِشنایدر داخل تابلو برق که مجزا از بدنه کلندر می‌باشد، با یک سیستم خنک کننده عالی و کارکرد شبانه روزی بدون هیچ مشکلی کار را برای شما انجام می‌دهد.
  7. متراژسنج پارچه در این دستگاه با دقت بالایی تهیه شده است و نمایش متراژ چاپ شده به روی صفحه دیجیتالی نیز قابل مشاهده است این امکان در 90% کلندر های چینی موجود نمی‌باشد که خود به تنهایی کمک زیادی به تولید کننده های عزیز می‌کند.

  8. پارچه بعد از چاپ شدن به پشت کلندر هدایت می‌شود و توسط طاقه پیچی که در قسمت پشت دستگاه قرار داده شده است عمل طاقه پیچی با دقت بالا و دقیقی انجام می‌گردد. این امکان نیز دقیقا همانند کلندر های ترک می‌باشد.
  9. سیستم هوشمند بازی‌گیر نمد که از بازی نمد به طرفین و از کج رفتن نمد جلوگیری می‌کند.
  10.  در مدل های قبلی کلندر، شفت پرس به صورت سیلیکونی بود ولی در کلندر نسل 5 به صورت فلزی با روکش تفلون می‌باشد.

نکته بسیار مهم : قسمت سیلندر کلندر های شرکت فتوبهمن از جنس استیل نسوز می‌باشد که برخلاف سیلندرهایی که با روکش تفلون دوام و مقاومت بیشتری دارند . دستگاه های کلندر شرکت فتوبهمن بصورت فول روغن می‌باشد و به یاد داشته باشید روغن در زمانی که داغ می‌شود ، حجم آن از زمان سرد بودن بیشتر می‌شود. پس باید مخزن های فول روغن دارای مخزن دوم باشد تا بعد از بیشتر شدن حجم روغن به مخزن دوم هدایت شود. دراین نوع مخزن‌ها سیلندر گرمای یکنواختی دارد و عملیات ترانسفر به درستی انجام میگیرد.

تفاوت کلندر نسل 5 با کلندر ترک و ایتالیایی

از این دستگاه جهت تولید شال و روسری ، انواع پارچه پرده، انواع تیشرت ، روتختی و رومیزی ، پادری ، تابلو فرش ، لباس های ورزشی  و انواع پارچه های طاقه‌ای استفاده می‌شود.

قسمت‌هایی از نحوه کارکرد کلندر نسل 5

مشخصه های مهم دستگاه کلندر نسل 5:

ویدوی مرتبط با کلندر نسل 5

خرید دستگاه کلندر

اگر قصد خرید دستگاه ترنسفر چاپ پارچه (کلندر) را دارید میتوانید باکارشناسان ما در ارتباط باشید.

شماره تماس :

داخلی: 222

شماره شرکت: 91304646-021

شماره تماس: 09335556636

دیدگاهی در مورد “دستگاه کلندر نسل 5 سیلندر 60 فول آپشن عرض 3.20

  1. چاپ حدیث گفت:

    سلام من دستگاه های کلندری زیادی رو از نزدیک دیدم و وقتی با شما اشنا شدم و لطف فرمودین این دستگاه کلندر نسل 5 رو به ما نشون دادین واقعا دیدمون به دستگاه کلندر باز شد و تازه متوجه شدیم که کلندر استاندارد و درست حسابی باید چه امکاناتی داشته باشه زمانی که تصمیم به خریدم جدی بشه این دستگاه اولین انتخوابم خواهد بود.

    1. فتوبهمن گفت:

      درود،سپاس از همراهی شما🙏

  2. سروش گفت:

    من زمانی که تصمیم به خرید داشتم دستگاه های چینی زیادی رو از نزدیک دیدم و خودم دستگاه کلندر نسل 3 شما رو دارم و واقعا بهترین کلندر چینی داخل بازار ایرانه و سه سالی که با این دستگاه کلندر کار میکنم خیلی راضی هستم و همچنین از پشتیبانی شما و تیمتون و تشکر دارم از آقای رستمی و مدیریتشون

    1. فتوبهمن گفت:

      سپاس از شما همراه گرامی🙏🙏

  3. چاپ سرو گفت:

    تفاوت این دستگاه کلندر نسل 5 که پارچه به پشت جمع میشه و نسل های قدیمی که رو به جلو جمع میشه در چیه تو فیلم توضیح کاملی ندادید ممنون میشم جواب بدید

    1. فتوبهمن گفت:

      تمامی دستگاه های کلندر و همچنین دستگاه کلندر نسل 5 دارای مجوز های استاندارد اروپا ، چین و ترکیه میباشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *